torsdag 2. august 2012

DIY: Hjemmelagde lys


Du trenger:
- Glasskrukke av noe slag (f.eks syltetøyglass e.l.)
- Serviett
- Lakklim
- Pensel eller svamp (jeg foretrekker den type svampen som er vist på bildet under. De er fra Panduro)


Servietter er av flere lag, så du skreller altså servietten, slik at du kun har det øverste laget av servietten.


Så smører du på et godt lag med lakklim på glasset og fester servietten rundt glasset. 
Deretter lakker du utsiden av servietten med lakklim og drar ut eventuell luft og slikt. Så er du ferdig!

Resultat:


Jeg valgte å lage lapper med tekst "Love" på den ene, og "Hope" på den andre, for å gjøre dem litt søte. I tillegg tok jeg sitater på baksiden som passet til ordet jeg hadde på andre siden. Disse festet jeg i hamptråden rundt glasset.

Blir kjempeflott lys av dem i mørket!

- Jenny

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar