onsdag 25. juli 2012

DIY: Ny kiste

Jeg har en trekiste hjemme som som jeg fikk til konfirmasjon. Den har helt siden jeg fikk den ikke vært brukt så mye, og det av den grunn at den har vært trefarget og egentlig ikke passet så godt inn noe sted. Så her om dagen fant jeg ut at jeg skulle male den. Jeg har alltid vært usikker på om det er greit at jeg maler den, ettersom det har vært en gave, men jeg tenkte at det var bedre at jeg malte den og fikk bruk for den, enn at den står ubrukt på loftet.

1. Først skrudde jeg av alle de svarte stål-sakene på kisten.
2. Deretter pusset jeg den med sandpapir for å pusse vekk lakken.
3. Så malte jeg den. Trengte faktisk bare ett strøk med den vannbaserte malingen jeg brukte.
4. Etter at malingen hadde tørket, var det bare å skru på plass de svarte stål-sakene igjen, og så var den ferdig!

Jeg har glemt å ta bilde av kisten før den ble malt, men her er etter-bildene (ps.mobilkamera..):


Kisten passet mye bedre inn i stua nå!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar